«کیان ایران» ؛ اولین بازی رایانه‌ای با رویکرد عاشورایی

به گزارش افکارنیوز، دنیای کودکی بدون بازی و خیال اصلاً معنا و مفهومی ندارد. تمام کودکان از بازی لذت می‌برند؛ اما در این میان یک تفاوت عمده وجود دارد و آن هم نوع بازی کودکان است. بازی بچه‌های دیروز تیله‌بازی و الاکلنگ و گرگم به هوا بود و بازی بچه‌های امروز با تبلت و رایانه شکل می‌گیرد. کودک امروز با تسخیر ثانیه‌ای اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای، دنیایش را می‌سازد. برای همین باید دقت شود تا خوراک فرهنگی خوبی در اختیار او قرار گیرد تا بتواند علاوه بر سرگرم شدن تجربیات آموزنده‌ای را هم توشه خود کند.  



«کیان ایرانی» یک بازی رایانه‌ای است که به موضوع عاشورا و حضور مسلم بن عقیل (ع) و قیام مختار پرداخته تا کاربران علاوه بر سرگرم شدن تاریخ خود را هم ورق بزنند. عماد رحمانی کارگردان این بازی از مراحل تولید این بازی گفت.


آقای رحمانی؛ بر چه اساسی این بازی را نخستین پروژه بزرگ اسلام شیعی در حوزه بازی‌های ویدئویی می‌دانید؟


بازی «کیان ایرانی» نخستین اثر مبتنی بر فرهنگ‌ اسلامی و روایت تاریخی صدر اسلام است که تلاش می کند، علاوه بر ایجاد لحظات جذاب و درگیرکننده برای مخاطب، رسالت خود را به عنوان یک رسانه به ثمر برساند و روایت صحیح و تعاملی را در اختیار مخاطب قرار دهد. از سوی دیگر کیفیت شاخص این اثر می‌تواند علاوه بر تضمین موفقیت داخلی در حوزه‌های مادی و معنوی، مسیر را برای ورود به بازار‌های بین‌المللی و تاثیرگذاری صد چندان به عنوان ابزار نخست صدور فرهنگ باز کرده و بازگشت معقول معنوی و مادی را تحقق بخشد؛ بنابراین کشور‌های شیعی و حتی سنی مذهب همسایه می‌توانند یکی از بازار‌های بالقوه پروژه محسوب شوند.

منبع:.afkarnews.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.