طراحی سایت با وردپرس

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و رشد روز افزون شبکه های مجازی و اینترنت، داشتن یک کسب و کار بدون وب سایت دور از انتظار است. هر فرد و هر کسب و کاری به دنبال یک وب سایت زیبا و کارآمد است که خدمات و محصولات خود را به دست آن بسپارد. برای اینکه به این انتظار پایان دهید باید وب سایت خود را به دست یک متخصص و طراح مطمئن بسپارید اما بدانید که این کار هزینه زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. اگر قصد شخصی سازی دارید و می خواهید همه چیز هویت تجاری داشته باشد، پس بهتر است کار را به کاردانش بسپارید اما اگر می خواهید خود را در جریان این امورات دخالت دهید پس به دنبال یک سایت ساز بروید. یکی از این سیستم های مدیریت محتوا که بسیار محبوب و معروف است سیستم وردپرس است. ساخت سایت با استفاده از وردپرس نیاز چندانی به علم کدنویسی ندارد و شما به راحتی می توانید به کمک آن اقدام کنید. اما بدانید که اگر دانش کد نویسی هم به این cms، اضافه شود، کیفیت و کارایی کار بسیار بالا خواهد بود. آنچه بسیار حائز اهمیت است این است که خود وردپرس برنامه ای رایگان و کاملا متن باز است. یعنی اینکه شما برای استفاده از آن ملزم به صرف هیچ هزینه ای نخواهید بود.  طراحی سایت وردپرس

در سایت رسمی وردپرس تعداد بسیار زیادی قالب رسمی و رایگان آورده شده است. اگر این قالب ها مورد پسند شما نبود، می توانید از قالب های پولی استفاده کنید. برای این کار تنها کافیست هزینه مورد نظر را پرداخت نمایید. مانند هر چیز دیگری وب سایت وردپرس نیز قوانین خاص خود را دارد. اکنون به توضیح طراحی سایت وردپرس با استفاده از cms قدرتمند می پردازیم؛ پس در ادامه ما را همراهی نمایید.

ساخت سایت با وردپرس

برای ساخت سایت به کمک وردپرس باید در ابتدا چند مورد را تهیه نمایید:

هاست ((Host: همان طور که در جریان هستید، هاست فضایی است که محتوای وب سایت شما را میزبانی می کند. تنها کافیست، کلمه خرید هاست را در گوگل جستجو نمایید تا لیستی از سرویس دهندگان برای شما نمایان شود. ما این کار را برای شما راحت تر کردیم و توضیحاتی درباره هاست وردپرس در اختیار شما قرار دادیم.

توجه داشته باشید که در زمان خرید، هاست سرویسی که انتخاب کرده اید از نسخه ۷٫۳ یا بالاتر PHP و MySQL نسخه ۵٫۶ یا بالاتر و همچنین HTTPS پشتیبانی می‌کند.

دامنه: دامنه یا دامین به نوعی آدرس وب سایت شماست. این نام معمولا بر اساس نام شخص یا نامی مرتبط با کسب و کار مورد نظر شماست. بعد از خریداری موارد ذکر شده باید به سراغ نصب و راه اندازی وردپرس بروید.

دانلود وردپرس

برای استفاده از خدمات وردپرس برای طراحی سایت، باید آن را دانلود و نصب کنیم. برای این کار به وب سایت رسمی وردپرس مراجعه کنید. زمانی که cms را به صورت رایگان دانلود و نصب کردید، باید آن را از حالت فشرده بیرون آورده و فرآیند نصب و راه اندازی را آغاز کنید تا بتوانید آن به سایت وردپرسی خود دسترسی داشته باشید. اما برای حل این موضوع روش های متنوعی وجود دارد که باید آن ها را نیز مد نظر داشته باشید.

نصب وردپرس به صورت دستی

وقتی که نوبت به نصب و راه اندازی وردپرس می رسد کاربران با دو انتخاب پیش رو هستند. این که وردپرس را به صورت لوکال نصب کنند یا آن را بر روی سرور فعالسازی نمایند. ما در ابتدا نصب وردپرس بر روی لوکال هاست را مورد بررسی قرار می دهیم. چرا که همه ما نیازمند نصب سایت بر روی یک محیط تستی و مجازی خواهیم بود. پس بهتر است این راه را به صورت صحیح و کامل فرا گرفته باشیم.

نصب وردپرس بر روی لوکال هاست

لوکال هاست به معنای کامپیوتری است که برنامه بر روی آن اجرا می شود. به بیانی دیگر باید گفت لوکال هاست فضای سرور را در کامپیوترتان شبیه سازی خواهد کرد. این کار شما را از اتصال به یک سرور گران قیمت و واقعی بی نیاز می کند. در روش نصب وردپرس بر روی لوکال هاست شما حتی نیازی به خرید دامنه و هاست ندارید. می توانید این گام ها را بعد از راه اندازی و انتقال سرور انجام دهید.

قالب وردپرس

ظاهر یک وب سایت از مهمترین فاکتور های آن است. بعد از نصب و راه اندازی وردپرس زمان آن است که قالب مناسبی برای ساخت سایت خود انتخاب کنید. همانگونه که ذکر کردیم در وب سایت رسمی این cms آرشیو متنوعی از قالب ها و افزونه ها وجود دارد که توسط خود وردپرس پشتیبانی می شوند، بعضی از آن ها رایگان و برخی دیگر غیر رایگان هستند.

برای نصب یک قالب جدید می توانید از طریق لاگین وردپرس اقدام کنید. سپس از داشبورد وردپرس به مس Appearance – Themes بروید. در این جا با کلیک بر روی Add New می‌توانید قالبی جدید به وردپرس خود اضافه کنید.

هرگز از یاد نبرید که ظاهر یک وب سایت نشان دهنده اعتبار کسب و کار شماست. پس اگر به دنبال قالب های اختصاصی و متناسب با خدمات و محصولات خود می گردید، باید کار طراحی قالب را به یک طراح زبده بسپارید. اگر هم مشتاق قالب های فارسی سازی شده هستید می توانید از سایت های ارائه دهنده این قالب ها دیدن کنید.

اقدامات لازم بعد از نصب وردپرس

بعد از این که کلیه اقدامات لازم برای نصب وردپرس را به انجام رساندید باید یکسری افزونه کاربردی و ضروری را نصب کنید. این افزونه ها عملکرد وب سایت شما را تسریع می بخشند. در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

افزونه Akismet

 

اولین افزونه ای که بعد از نصب و راه اندازی وردپرس باید دانلود نمایید، پلاگین Akismet است. این افزونه برای شناسایی محتوا و دیدگاه های اسپم بسیار کاربردی است. وظیفه این افزونه شناخت دیدگاه های واقعی و جعلی از یکدیگر است.

افزونه Yoast SEO

از بهترین و برترین های سئوی وردپرس است که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. با کمک این افزونه شما قادر به بهینه سازی کامل وب سایت خود خواهید بود. چه از نظر محتوایی و چه از نظر ساختاری.

ساخت سایت به کمک وردپرس فقط به نصب و راه اندازی آن ختم نمی گردد. کار اصلی شما زمانی آغاز می شود که قصد داری در وب سایت خود محتوا ارسال کنید. اگر قصد تولید محتوای ارزشمند دارید و دوست دارید تا سایت شما در رنکینگ گوگل رتبه بالایی را کسب کند پس یواست بهترین انتخاب است.

سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

از دیگر اقداماتی که بعد از نصب باید انجام دهید، اتصال وب سایت به سرویس گوگل آنالیتیکس است. چرا گوگل، آنالیتیکس را ابزاری مهم برای وب مستران به شمار می آورد؟ بیایید به کمک جزئیات به این پرسش پاسخ دهیم. زمانی که شما وب سایت خود را راه اندازی می کنید و قصد گسترش آن را دارید. لازمه این کار تشویق کاربران و جذب آن ها از روش های مختلف است. همه این ها با داشتن ترافیک بالای وب سایت میسر می شوند. به این معنا که هرچه ترافیک سایت شما بالاتر باشد، شانس شما در داشتن کاربران و مشتریان وفادار بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر برای این که به فعالیت و حضور کاربران وب سایت خود نظارت داشته باشید به ابزاری مناسب مانند آنالیتیکس نیازمند هستید.

منبع: https://templatehama.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.