چگونه پوشت استایل شما را از دیگران متمایز میکند

چگونه پوشت استایل شما را از دیگران متمایز میکند

دستمال جیبی مردانه یا پوشت ، هر اسمی که روی آن بگذارید فرقی نمیکند. این اکسسوری تاثیر فوق العاده ای بر روی استایل شما خواهد داشت. هیچ چیز به اندازه پوشت نمیتواند در استایل شما غوغا کند. اکسسوری پوشت را میتواند بدون کراوات و با کراوات نیز ست کنید و کلی خوش تیپ شوید. شایل قابل باور نباشد اما پوشت در استایل کژوال نیزکاربرد دارد. قابل باور نیست؟

برای اینکه بتوانید از پوشت در استایل خود استفاده کنید فقط به کمی شجاعت نیاز دارید

  

پوشت باید در عین سادگی و زیبایی ،مدرن وامروزی نیز باشد . یک دستمال جیبی اگر به درستی طرح و رنگ آن انتخاب شده باشد . میتواند در مدت زمان کمتر 10 ثانیه استایل شما را جذاب تر و شیک تر جلوه بدهد. شما باید بدانید که چطور از آن استفاده کنید . چگونه تا بخورد و چگونه با دیگر اکسسوری ها و لباس ها ست شود . اگر این سوالات در مورد پوشت نیز برای شما هم به وجود آمده است این مطلب را تا انتها بخوانید تا راه های ترکیب کردن رنگ و طرح این اکسسوری را با کراوات و کت و پیراهن یاد بگیرید و با استفاده کردن از آن در استایل خود دیگران را شوکه کنید

پوشت چیست ؟

پوشت یا دستمال جیبی نوعی اکسسوری مردانه است اگر شما بتوانید به خوبی و به درستی از این دستمال جیبی تزئینی استفاده کنید و یاد گرفته باشید که آن را به صورت صحیح تا کنید خواهید دانست که هیچ محدودیتی برای استفاده از آن در مراسم ها و موقعیت های مختلف نخواهد داشت.

به یاد داشته باشید که انتخاب پیراهن مردانه اول انتخاب کت و شلوار مرحله دوم و به ترتیب انتخاب کراوات و پوشت چهارمین عنصری است که رنگ آن با رنگ کراوات باید در تضاد باشد اما هارمونیک باشد .

اما آنچه که در انتخاب پوشت بسیار مهم است طرح کت است . طرح کت هرچه ساده تر باشد قدرت انتخاب شما در پسندیدن پوشت های طرح دار بالاتر خواهد رفت . و برعکس

قانون انتخاب طرح معکوس بین کت و پوشت در پیراهن هم صادق است . وقتی پیراهن رنگی یا طرحدار است خوب است یک پوشت ساده در تناژ رنگی انتخاب کنید . همینطور اگر قرار است در یک میهمانی از کتی ساده و سرمه یا خاکستری استفاده کنید . با دست و دلبازی میتوانید دستمال جیبی رنگی و طرح دار شلوغ با کت وشلواری هم سطح را انتخاب کنید . کت و شلوار با رنگ خنثی اینجا اهمیت خود را نشان میدهد . و قدرت ترکیب پذیری خود را به نمایش میگذارد .


اما خاص ترین رنگ و طرح در پوشت متعلق به رنگ مشکی است . علت آن هم این است که انتخاب افرد خاص است . دستمال جیبی مشکی جلوه ای جذاب و مرموز به استایل میبخشد .

اگر کت و شلوار شما مشکی است و رنگ پوشتی که انتخاب کرده اید مشکی است بهتر است جنس پوشت از ساتن و پارچه های براق باشد . اینگونه مشکل دیده نشدن پوشت نیز حل خواهد شد . این ترکیب کاملا رسمی است .

نکات مهم در خرید و استفاده از پوشت

قبل از خرید از فروشنده بخواهید که به چندین مدل مختلف پوشت را تا بزند . تا مطئن شوید به چندین روش میتوانید از آن استفاده کنید .

پوشت سفید و پوشت دو رو لازمه همه آقایان است .

لبه های پوشت باید دوبل رول و دست دوز باشد . از انتخاب پوشت های کوچک خودداری کنید . استاندارد اندازه آن 40*40 است تا در جیب شما پایین نرود. حتما در لیست خرید خود پوشتی با لبه های متفاوت قرار دهید . مانند پوشت سفید یا قرمز با لبه آبی یا سرمه ای زیرا میتواند به رنگ ها هماهنگی بیشتری ببخشد . دقت داشته باشید بهتر است که جنس دستمال جیبی از از نخ و ساتن و ابریشم باشد .

منبع: پوشت؛ جذاب و مردانه

پوشت ها در دو نوع استفاده می شوند: ساده (تک رنگ) و طرح دار.

آیا پوشت باید با کراوات ست باشد؟

سوالی که آقایان همیشه به هنگام خرید پوشت از خود می پرسند این است که آیا پوشت باید با کراوات ست باشد؟ پاسخ اینگونه است که خیر. لازم به ست بودن پوشت با کراوات نیست. وظیفه یک پوشت برقراری تعادل در نوع پوشش شما و هارمونی رنگ ها در لباس های شما می باشد. چه با هماهنگی میان الگوهای اجزای لباس شما یا با ایجاد یک کنتراست رنگی. اگر برای شما مهم است که در هنگام استفاده از نوع پوشش رسمی از دیگران سر باشید بهتر است به هنگام انتخاب پوشت و کراوات گزینه مشابه را انتخاب نکنید.

چگونگی ست کردن پوشت با کت ،کراوات و پیراهن:

در نظر داشته باشید که دستمال جیب وطرح و الگوی آن وهمچنین نحوه تا زدن آن،بر روی استایل شما تا ثیر بسیاری دارد.آیا با قوانین ونحوه واصول، ست کردن پوشت آشنایی دارید؟

در ادامه مقاله به چندین مورد از این اصول و قوانین اشاره خواهیم داشت،برای درک بهتر این موضوع مهم است بدانید که اکسسوری ها نه تنها یک قطعه اضافه روی پوشش لباس شما نیستند، بلکه می توانند سبکی از پوشش مردانه  را برای شما شکل داده و به نمایش بگذارند. کافی است بدانید برای هماهنگی ورسیدن به یک ترکیب جذاب ومناسب شما باید با کمک اکسسوری ها، استایل خود را بسازید.


چند روش ست کردن پوشت :

پوشت ساده :

کراوات طرح دار با دستمال جیبی ساده،ترکیب پیراهن راه راه،آبی کمرنگ با کت سرمه ای کراوات زرد وآبی  و پوشت زرد رنگ محشر میشود.

دستمال جیبی دارای طرح خاص:

زمانی میرسد که در یک میهمانی می باید رسمی بودن ویا غیر رسمی بودن را در ست لباس خود در نظر گرفته،میخواهید لباس های خود و رنگ آنها را با هم ترکیب کنید، یک دستمال جیبی ابریشمی و یک کراوات بافتنی با یکدیگر تفاوت دارند.ولی گاهی ترکیب قشنگی دارند.در چنین مرحله ای شما باید در ابتدا پیراهن خود را با رنگ مورد نظر،شیری،سفید ،استخوانی یا آبی روشن انتخاب کنید.فراموش نکنید این رنگ از پیراهن ها با وجود اکسسوری ها هماهنگی دارند ودر مرحله ی سوم رنگ کراوات را که نقش مهمی در هارمونی رنگها  و استایل را دارا است انتخاب کنید.مرحله ی چهارم که  عنصر پوشت است و رنگ ان حتما باید با رنگ کراوات هارمونی یا تضاد داشته ونباید همرنگ باشند.

پوشت راه راه :

در زمانی یک کراوات  راه راه را با یک پوشت همرنگ  بسته اید و تر کیب بسیار چشم نوازی شکل میگیرد،فراموش نکنید در این صورت باید کت شما طرحش ساده باشد چرا که این نحوه ی جور کردن استایل با کت چارخانه نامناسب و عجیب به نظر میرسد.

منبع: انواع پوشت ونحوه ست کردن آن:

در مراسم رسمی خود ، پوشت خود را با رنگی نزدیک به کت و شلوار خود انتخاب کنید و همچنین آن را بصورت کلاسیک تا بزنید. همچنین شما می توانید از پوشتی که کمی تفاوت رنگ با کت و شلوار شما دارد استفاده کنید و همچنین استفاده از پوشت با الگوی دایره های سفید نیز مناسب است.

پوشت های تک رنگ مناسب کت و شلوارهای مشکی و خاکستری هستند. همچنین برای ست کردن پوشت با کت و شلوار سرمه ای می توانید از پوشتی با طرح قرمز استفاده کنید.

در مراسم رسمی پوشت سفید را انتخاب کنید و همچنین پوشت سفید با حاشیه طرح دار می تواند انتخاب خوبی برای محل کار شما باشد.

منبع:7 اکسسوری مردانه برای اینکه مثل جنتلمن ها باشید

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.